دکتورالعربی

دکتر عربی مرکز تخصصی پلک در خاورمیانه

دکتورالعربی

دکتر عربی مرکز تخصصی پلک در خاورمیانه

  • ۰
  • ۰

9 نکته برای سرعت بخشیدن به بهبودی بعد از جراحی پلک (بلفاروپلاستی)

بهبودی خود را پس از جراحی پلک تسریع کنید (بلفاروپلاستی)

یک روز به آینه نگاه می کنید و ناگهان متوجه می شوید که خیلی زود به نظر می رسید زیرا پلک های شما افتاده است یا چربی های کوچک شما باعث پف کردگی چشم شما می شود.

 

شما تصمیم گرفتید با جراحی پلک ظاهر جوانی خود را بازیابی کنید و اکنون که جراحی شما انجام شده است ، نمی توانید صبر کنید تا نتایج را ببینید. در اینجا در هومن خراسانی ، دکتر ، درک می کنیم که سخت است که صبر کنید تا پلک های شما بهبود یابد. در اینجا بهترین نکات ما برای اطمینان از اینکه بهبودی شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود ، آورده شده است.

 

برای زمان بهبودی خود آماده شوید

بیشتر افراد در حدود 10-14 روز پس از جراحی پلک به فعالیت های عادی خود برمی گردند ، اما شما باید آماده باشید تا مرخصی بگیرید تا پلک های شما بهبود یابد. یک راه خوب برای سرعت بخشیدن به بهبودی شما این است که مسئولیت های اصلی خود را زودتر از موعد بر عهده بگیرید.

 

چه نیاز دارید انبار شربت خانه را با غذاهایی که به راحتی آماده می شوند تهیه کنید یا از یک دوست بخواهید کودکان را به فعالیت هایشان ببرد ، مهم است که برنامه خود را مشخص کنید تا بتوانید روی استراحت تمرکز کنید.

با کوشش دستورالعملهای مراقبت از خود را دنبال کنید

قبل از عمل افتادگی پلک با تیم در هومن خراسانی ، MD ، صحبت کنید تا بدانید که پس از عمل پلک ، برای مراقبت از خود چه چیزی نیاز دارید. به این ترتیب ، وقتی از جراحی به خانه می رسید می توانید آنچه را که نیاز دارید دریافت کرده و در دست داشته باشید.

 

برخی از اصول اولیه مراقبت از پلک بعد از جراحی شامل کمپرس سرد برای کاهش تورم ، قطره چشم برای جلوگیری از خشکی چشم و پمادی برای روانکاری آنها است. شما همچنین باید در خانه گاز بزنید. اگر برش شما در حین بهبودی ترشح کرد ، می توانید آن را با یک گاز استریل بمالید (مالش ندهید!).

 

چشمانت به جایزه باشد

برای مدت کوتاهی نمی خواهید زیبا به نظر برسید. پلک های شما پف کرده ، برش های شما قرمز به نظر می رسد و تورم و کبودی ممکن است شبیه یک چشم سیاه باشد.

 

این برای اکثر بیماران ما زمان سختی است زیرا آنها مایل به دیدن نتایج هستند. اجازه ندهید زمان بهبودی شما را ناراحت کند.

 

در طی دو هفته تورم از بین می رود. اندکی پس از آن ، تغییر را مشاهده خواهید کرد - و چه تفاوتی ایجاد خواهد کرد. شما جوان تر به نظر می رسید ، چشمان شما روشن تر به نظر می رسند ، و احساس می کنید در بالای جهان هستید.

محافظت در برابر آفتاب ضروری است

دور از دسترس نیست - شما باید از چشمان خود در برابر نور خورشید و سایر عناصر مانند باد محافظت کنید. از عینک آفتابی تیره با قابهایی استفاده کنید که از طرفین چشمهایتان را می پوشاند برای محافظت بیشتر یک کلاه اضافه کنید. و دستورالعمل های خود را پس از جراحی در مورد استفاده از ضد آفتاب دنبال کنید.

 

به چشمان خود فشار نیاورید

حداقل یک هفته پس از جراحی پلک ، ایمیل را چک نکنید ، یک کتاب بخوانید یا یک فصل کامل از برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را دنبال نکنید. این فعالیت ها به دلیل ایجاد خشکی چشم مشهور هستند و این چیزی است که اگر می خواهید بهبودی خود را تسریع کنید باید از آن اجتناب کنید.

 

استراحت کافی داشته باشید

استراحت در مورد بدن و همچنین چشم شما اعمال می شود. در حقیقت ، داشتن یک خواب خوب شبانه یکی از بهترین راه ها برای تسریع بهبودی است زیرا کمبود خواب سرعت ترمیم زخم را کاهش می دهد.

 

بهبودی به انرژی زیادی نیاز دارد ، بنابراین احتمالاً بیشتر از حد معمول احساس خستگی خواهید کرد. برنامه ریزی کنید هنگام احساس خستگی چرت بزنید. زمان آن نیست که خود را برای ادامه حرکت تحت فشار قرار دهید - نه اگر می خواهید در اسرع وقت بهبود پیدا کنید.

از فعالیتهای سنگین صرف نظر کنید

در طی دو تا چهار هفته اول بعد از جراحی پلک ، مهم است که از فعالیت هایی که باعث افزایش جریان خون در چشم شما می شوند ، خودداری کنید. این بدان معناست که شما باید از مجرمین واضح مانند آهسته دویدن ، ایروبیک ، ورزش و ورزش فشرده پرهیز کنید.

 

همچنین باید مراقب کارهای روزمره باشید که فشار را در سر شما افزایش می دهند و خون بیشتری به چشمان شما وارد می کنند ، مانند خم شدن ، بلند کردن وسایل سنگین و صاف خوابیدن به پشت.

 

بهبودی را آرام نگه دارید

راه دیگر برای بهبود بهتر زخم و تسریع در بهبودی شما جلوگیری از استرس است. این کار را می توانید در طول دوره نقاهت خود با دور شدن از محل کار (بدون تماس تلفنی یا ایمیل) و با برنامه ریزی برای روش هایی برای گذراندن وقت که باعث نشاط و شادی می شود و نیازی به استفاده از چشمانتان نیست ، انجام دهید. ممکن است بخواهید لیست پخش یا انبار موجود در کتابهای صوتی را تقویت کنید - هرچه هنگام آرامش چشم و بدن لذت خواهید برد.

 

سیگار نکش

اگر سیگار می کشید ، باید بدانید که سیگار بر بهبودی تأثیر می گذارد. این باعث بهبود سرعت می شود ، این بدان معناست که بهبودی شما کاهش می یابد. سیگار کشیدن همچنین خطر ابتلا به عفونت پس از جراحی را افزایش می دهد. اگر حداقل شش هفته قبل از جراحی سیگار را ترک کنید ، می توانید از این مشکلات جلوگیری کنید.

  • ۰۰/۰۴/۲۷
  • مهرداد کاشفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی